مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 11:312023-02-05اقتصادي

فجر44| افتتاح فاز اول خط دوم متروی شیراز در دهه فجر


رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز از افتتاح فاز اول خط دوم مترو شیراز حدفاصل میانرود تا میدان امام حسین(ع) خبر داد.

- یقطین در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز درباره جزییات این خط اظهار داشت: کل مسیر خط دو که از میانرود تا کلبه سعدی برنامه ریزی شده بود، با تجدیدنظر شهرداری با اضافه شدن یک ایستگاه تا فضیلت امتداد خواهد یافت.

  وی افزود: طول این خط 15 کیلومتر است که فاز نخست آن از میانرود تا میدان امام حسین(ع) به طول 9 کیلومتر در دهه مبترک فجر به بهره برداری خواهد رسید.

  یقطین گفت: یک کیلومتر از این خط بر روی سطح زمین و هشت کیلومتر زیرزمینی و به صورت تونل دوقلو با ایستگاه های جزیره ای است.

  وی اظهار داشت: کل این خط هست ایستگاه دارد که سه ایستگاه آن هم معماری و هم سازه را تمام کرده و در بقیه ایستگاه ها سازه تمام شده و تنها معماری باقی مانده است.

  رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اضافه کرد: سه ایستگاه قهرمانان امیرکبیر و میدان امام حسین(ع) ایستگاه های تکمیل شده هستند.

  یقطین با اشاره به اینکه خط دو خط شمالی جنوبی است، گفت: این خط در میدان امام حسین(ع) به خط یک متصل می شود.

  وی با بیان اینکه به دلیل داشتن تنها یک قطار این خط مسافرگیری ندارد، گفت: فاز اول خط دو در دهه فجر به بهره برداری می رسد، اما چون یک قطار بیشتر نداریم، مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فجر44| افتتاح فاز اول خط دوم متروی شیراز در دهه فجر

فجر44| افتتاح فاز اول خط دوم متروی شیراز در دهه فجر